Wysyłanie recenzji – krok po kroku

 
  1. Zaloguj się jako recenzent lub utwórz konto na stronie https://www.editorialsystem.com/zer.




  2. Po zaakceptowaniu zaproszenia możesz pobrać pełną treść pracy, klikając „Recenzje oczekujące”, a następnie „Pokaż artykuł (PDF)”.
    Jeżeli jednak domyślasz się autorstwa pracy i w związku z tym powstaje konflikt interesów, odrzuć zaproszenie do recenzji.





  3. Następnie wypełnij formularz recenzji i kliknij „Potwierdź recenzję”.




  4. Skala oceny w formularzu wynosi od 1 (bardzo słaby) do 5 (bardzo dobry). Informacje zawarte w formularzu dotyczą:
    • ogólnej wartości artykułu
    • zgodności tytułu z pracą
    • wstępu
    • opisu przypadku
    • materiałów i metod
    • rezultatów
    • dyskusji
    • wniosków
    • grafiki
    • piśmiennictwa
    • streszczenia
    • poufnych uwag do redakcji (niewidoczne dla autora)
    • informacji dla autorów




    Recenzent może załączyć treść artykułu (DOCX, PDF lub ODT) z naniesionymi poprawkami. W formularzu recenzent może wybrać jedną z czterech decyzji:
    • zaakceptować,
    • zaakceptować po uwzględnieniu poprawek,
    • ponownie rozważyć po dokonaniu istotnych poprawek,
    • odrzucić.
    Wybrana decyzja jest jedynie sugestią. Ostateczną decyzję co do konkretnej pracy podejmuje zawsze redakcja.


  5. Redakcja otrzymuje powiadomienie o przesłaniu recenzji drogą mailową.
 
Journals System - logo
Scroll to top