Wysyłanie recenzji – krok po kroku
- Zaloguj się jako recenzent lub utwórz konto na stronie https://www.editorialsystem.com/zer.
Po zaakceptowaniu zaproszenia możesz pobrać pełną treść pracy, klikając „Recenzje oczekujące”, a następnie „Pokaż artykuł (PDF)”.
Jeżeli jednak domyślasz się autorstwa pracy i w związku z tym powstaje konflikt interesów, odrzuć zaproszenie do recenzji.
Następnie wypełnij formularz recenzji i kliknij „Potwierdź recenzję”.
Skala oceny w formularzu wynosi od 1 (bardzo słaby) do 5 (bardzo dobry). Informacje zawarte w formularzu dotyczą:
• ogólnej wartości artykułu
• zgodności tytułu z pracą
• wstępu
• opisu przypadku
• materiałów i metod
• rezultatów
• dyskusji
• wniosków
• grafiki
• piśmiennictwa
• streszczenia
• poufnych uwag do redakcji (niewidoczne dla autora)
• informacji dla autorów
Recenzent może załączyć treść artykułu (DOCX, PDF lub ODT) z naniesionymi poprawkami. W formularzu recenzent może wybrać jedną z czterech decyzji:
• zaakceptować,
• zaakceptować po uwzględnieniu poprawek,
• ponownie rozważyć po dokonaniu istotnych poprawek,
• odrzucić.
Wybrana decyzja jest jedynie sugestią. Ostateczną decyzję co do konkretnej pracy podejmuje zawsze redakcja.
Redakcja otrzymuje powiadomienie o przesłaniu recenzji drogą mailową.